Friday, January 18, 2013

PerbezAan BudaYa

Walaupun di nEgara yang sama tapi budaya tetap berbeza
Ya sukar untuk disamaKan budaya walaupun kita serumpun 
Berkongsi bahasa, makanan, geografi yang sama
.
Apatah lagi jika kita tidak berkongsi semua perkara asas yang sama
.
.
Kesukaran memahami budaYa oRang merUpakan rintanGan terbesar dalam menJalin persahabatan
Saya baru mEndapat sepasang rakan sEkerja (whiteman)
saYa berusaha menyesuaikan diri sebaiknya
Ya Bahasa menjadi penghalang terbesar (Saya bukanlah penutur Bahasa Inggeris yang baik)
namun itu bukanlah alasan kerana lokasi kedudukan kami yang berhampiran 
meMaksa dan MendesaKsaya  untuk berKomunikasi
.
Mereka sangat baik, peramah, dan mesra
Saya kira saya juga begitu
Rupanya rakan sekerja lelaki whiteman terasa hati kerana saya mengabaikannya
dan melebihkan yang wanita
.
Saya wanita pasti lebih mudah untuk berkomunikasi dengan wanita juga
Saya kira itu bukanlah sesuatu isu
Kerana saya telah berusaha menjadi terbaik untik keduanya
.
Namun ia terkesan jua dihati kerana kami bersahabat
dan saya bukanlah sahabat yang baik kira saya menyebabkan sahabat saya terkilan


No comments: