Thursday, February 28, 2013

Yakini Langkahmu

Keyakinan???
Secara takliknya Ya mudah dilafaz tapi untuk merasa yakin
Pasti ada sesuatu yang menyebabkan yakin itu bertukar menjadi WAS-WAS
.
Seorang sahabat bertanyakan pendapat
mengenai keputusan yang saya kira penting untuk masa hadapannya
.
Jika dahulu saya mungkin aka memberi jawapan
jika ada 2 pilihan A atau B
Saya akan menyatakan pilihan saya..xkisahla A atau B
.
Tapi kini tidak lagi 
kerana saya yakin yang akan melalui kehidupan ini adalah DIA
bukannya saya
Saya pasti setiap dari kita ada dikurniakan deria ke-6 (sixthsense)
.
Kita pasti boleh merasa imbangan beratnya ke mana
Anda sebenarnya telah ada keputusannya
tapi saya kira anda tidak yakin bukan kerana apa
andai kata keputusan yang dibuat itu berlakunya masalah
.
pasti anda bimbang kata-kata orang
Contoh :
"tuulaaa mak dah kata naperr laa ko degil dulu"
" ak habaq dah kat ang dulu..ketegaq"
.
Jadi kebiasaanya anda akan bertanya pndapat org yg rapat
supaya bila jadi apa-apa akan ader orang berkata begini
" xpa2 sabaq2..nk buat camna"
.
Saya paling kurang gemar andai peminta nasihat cakap
"xtaulaaa...keputusan I  50-50"


Contoh 1 CINTA
Tetiba ada 2 lelaki datang melamar
So buat2 confuse nak pilih yang mana (confuse tuu kadang2 perluu)
Pertamanya sebagai lelaki ataupun wanita kita pasti laa ada letak sedikit kriteria untuk pasangan
cam beriman..baik..muka polos...rajin..penyayang..bla..bla..bla..
.
Then bandingkan jerrlaa dgn kriteria kita tuu ada kerr x??
tapi tuu laa cinta tuu kan buta
even kita list 1001 ktriteria pon
last2 yang xda dlm list tuu jugak kita pilih
so xpyh laa tnya org lain
just ask yourself n your heart
.
SEBAB
awak da memang ada jawapan
.
Contoh 2 KERJAYA
Tetiba dalam masa yang sama dapat 2 Offer kerja
1 kerja yang sangat diminati (tp x glamour)
1 kerja yg kita xminat tapi reputasi kerja tuu baguih
 (bila mak mertua tnya kerja apa...trus mak mertua setuju bagi kawen)
.
Kembali seperti tadi tny hati sendiri
awak dah ada JAWAPANNYA
.
Teruskan melangkah
Dan Jangan Sesekali Menoleh Bila Melangkah
.
Perjalanan ini merupakan satu proses kehidupan
Percaya pada diri bahawa awak telah membua KEPUTUSAN terbaik

p/s : Percaya dan Terus Melangkah

No comments: